V štatistikách predaja nasledujú po ročných známkach 10-dňové s počtom
455.709 kusov, 365-dňové známky, ktorých sa predalo 311.263, a 30-dňová
známka s 82.746 kusmi. "Kým medzi ponúkanými typmi eDZ u vodičov
slovenských vozidiel vedie aktuálne ročná eDZ (596.704 kusov), pri
zahraničných vodičoch si očakávané prvenstvo drží 10-dňová známka
(259.976 kusov)," priblížila vedúca oddelenia masmediálnej
komunikácie NDS Eva Žgravčáková. Spomedzi zahraničných motoristov si
najviac eDZ zakúpili vodiči s českými značkami, nasledovali poľskí,
maďarskí, rakúski, nemeckí a ukrajinskí motoristi.
V mesiacoch január až apríl 2020 si motoristi zakúpili viac ako 1,5
milióna kusov eDZ. Príjem z úhrady elektronických diaľničných známok za
toto obdobie predstavoval takmer 46 miliónov eur. "V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 10,51 %," spresnila Žgravčáková.
Úhradu známok podľa údajov NDS vodiči najčastejšie realizujú platobnou
kartou, takýmto spôsobom uhradili viac ako 59 % eDZ. V hotovosti bolo
uhradených viac ako 34 % a na platbu bankovým prevodom pripadalo takmer 7
% známok.
V prvých štyroch mesiacoch zároveň najviac vodičov nakupovalo eDZ na
obchodných miestach, čiže na čerpacích staniciach a
informačno-predajných miestach NDS (hraničné priechody Brodské, Jarovce,
Čunovo a Skalité), kde bolo predaných bezmála 53 % eDZ. Elektronicky,
teda cez webovú stránku a mobilnú aplikáciu, bolo zakúpených skoro 46 %
známok.